sobota, 23 listopada 2013

Zagadka rozwiązana.

Już od kilku tygodni zadaję sobie pytanie dlaczego uczniowie chcą scratchować i nie muszę ich do tego motywować? Wszyscy nauczyciele znają powszechnie dostępne motywatory ( nie myślę tu o ocenach). Plusiki , naklejki, pochwały itp..
A tu nic! Nie wklejam im do zeszytów ,,zachętek", bo po pierwsze zeszyty nie są im potrzebne, a po drugie nie posiadam naklejek - wszystkie zostały już przylepione w odpowiednie miejsca.
Wiem !-  nie muszę ich motywować , bo sami to robią. W programie prawidłowe ułożenie cegiełek względem siebie daje efekt. Ruch duszka, jego gest, wypowiedź czy wreszcie pokonanie odcinka gry jest motywacją do dalszej pracy. Już kilka "małych" kroków coś daje. Jest to szczególnie ważne dla uczniów niecierpliwych i tych potrzebujących dużego wsparcia. Działają, bo widzą efekty. Nagroda to powstała animacja, ale nawet kiedy coś się nie uda, poszczególne etapy pracy dają dużo radości.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz