Pilotaż

Skrót tego co działo się w pierwszej edycji.

Spotkanie pierwsze
Przesuwać i obracać duszka na scenie;
Konstruować proste skrypty reagujące na przyciśnięcie klawisza;
Stosować klocki pozwalające duszkowi rysować pisakiem
Wykorzystać klocek do tworzenia pętli;
Wykorzystać kostiumy duszka do animacji.



Spotkanie drugie Co mamy umieć po drugim spotkaniu ?

Posługiwać się klockiem z warunkiem "jeżeli ..., to ...";
Przypisać duszkowi pozycję startową poprzez opisanie x i y w odpowiednim klocku;
Wstawiać i modyfikować tło.



Spotkanie trzecie

Co mamy umieć po trzecim spotkaniu ?

Posługiwać się klockiem "dotknięcie koloru" i go edytować.

Zmieniać i edytować tło sceny.

Nadawać i odbierać wiadomości zmieniają tło podczas trwania gry.

Dla tych którzy jeszcze zamierzają eksperymentować udostępniamy tło z dzisiejszych zajęć.


Spotkanie czwarte

Co mamy umieć po czwartym spotkaniu ?

- stworzyć zmienną;

- użyć skryptu losowania, aby duszek szedł w jedną lub drugą stronę;

- użyć klocka „jeżeli …., to…., jeśli nie to…..”, aby stworzyć podwójny warunek.



Spotkanie piąte

W czasie modułu 5 utrwalamy nasze umiejętnie. Głównie skupiamy się na:

- wykorzystywaniu zmiennych;

- wykorzystywaniu skryptu losowania;

- zmieniania tła sceny przy pomocy nadawania i odbierania wiadomości.



Spotkanie szóste
Co mamy umieć po szóstym spotkaniu ?

- rozumieć, tworzyć i stosować zmienną;

- posługiwać się komunikatami.



Spotkanie siódme

Co mamy umieć po siódmym spotkaniu ?

- wykorzystywać klocek powtarzaj, aż ....;

- wykorzystać skrypt losowania;

- posługiwać się zmienną czasu;

- wykorzystywać klocki wyrażeń "mniejsze", "większe", "równe".

1 komentarz: