poniedziałek, 11 listopada 2013

Pierwsza gra Piotra

Dzisiaj dostałem wiadomość, która sprawiła mi bardzo dużą niespodziankę. Piotr z klasy VIa przesłał mi swoją grę. Nie było go z nami na dwóch ostatnich zajęciach Mistrzów Kodowania, jednak nie próżnował. W domu pracował nad swoim projektem. Zrobił ją używając klocka "losuj", którego jeszcze nie omawialiśmy. Po za tym wykorzystał klocek warunkowy "jeżeli...,to...." oraz klocek "zawsze".

W opisie do gry Piotr napisał: "Jest to moja pierwsza gra. Pewnie nie jest ona jedną z lepszych, lecz włożyłem w nią wiele pracy, potu i łez (to ostanie to nieprawda, ale fajnie brzmi), dla niektórych jest to niewiele, ale dla mnie to bardzo wiele, dlatego doceniam osoby, które tworzą bardziej rozbudowane gry. Mam nadzieje, że kiedyś będę tworzył takie gry jak wielu z was, ale na razie dopiero się uczę i poznaję scratch-a. Do stworzenia tej gry zmotywował mnie mój Tato i Pan Krzysztof (mój nauczyciel informatyki, dzięki niemu dowiedziałem się o scratch-u). Dziś im dziękuję za wielką pomoc w tym programie." Instrukcja do gry: "Naciśnij flagę i spróbuj złapać strzałkę ;-). Jeśli chcesz zacząć od nowa, naciśnij czerwony znak obok flagi, spację i kliknij na strzałkę. Miłej zabawy!"

Koniecznie zobaczcie jego projekt.


1 komentarz: