Może pamiętacie, że na ubiegłych zajęciach pracowaliśmy w okrojonym składzie. Tym razem, w naszej Strefie Mistrzów byli wszyscy. Z tego powodu piątego modułu nie rozpoczęliśmy od tworzenia gry z paletką i piłką, ale od przypomnienia funkcji zmiennej i losowania. To narzędzia, które często stosuje się w grach. Przeznaczyliśmy więc odrobinę czasu na to, aby mieć pewność, że wszyscy mogli się ich nauczyć. Wykorzystując wspomniane klocki stworzyliśmy prostą maszynę losującą. Wygląda to tak:
Kiedy powtórzyliśmy jak stworzyć zmienną i funkcję losowania rozpoczęliśmy pracę nad nową grą. Idąc na zajęcia miałem obawy dotyczące tej części zajęć. Skrypty stają się coraz trudniejsze, a ja po tygodniu pracy byłem mocno zmęczony. Jednak w czasie trwania zajęć zadziało się kilka rzeczy, za które chciałem podziękować uczestnikom zajęć.
Drodzy programiści:
1. Wykazaliście się własną inicjatywą, była w Was chęć pracy. Nie ograniczaliście się do samodzielnej zmiany kolorów, tła, ale też próbowaliście wprowadzać nowe elementy;
2. Kiedy były problemy to nie okazywaliście zniechęcenia, ale szukaliście rozwiązań i dzieliście się nimi;
3. Tym razem sami, z własnej inicjatywy, zrobiliście dokumentację zdjęciową (Natalio, Natalio, Dominiko dziękuję za ciekawe ujęcia);
4. Było w Was bardzo dużo entuzjazmu i radości z tego, co udało Wam się zaprogramować. Były to emocje zaraźliwe.
W czasie zajęć rozpoczęła się też praca nad modyfikacjami.
Na razie prosta modyfikacja losowania przygotowana przez Mateusza:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz