W ubiegłym tygodniu uczniowie wykonali piękną galerię jeży. Były na tyle interesujące, że nie można ich było od tak, tylko powiesić na gazetce. Scratch doskonale się nadawał do tego, aby jeże ożywić i stworzyć o nich krótkie teksty.
W czasie dwóch godzin lekcyjnych uczniowie pracowali w zespołach. Pierwszym ich zadaniem było napisanie krótkiego tekstu o wybranym jeżu. W grupie pracowali nad tym, jak jeż ma na imię, jaki jest, skąd i dokąd zmierza oraz co będzie robił. Następnie z wykorzystaniem laptopów (każda grupa miała do dyspozycji jeden), zespoły wykorzystały poznane wcześniej skrypty. Dzięki temu jeże rozpoczęły swoją wędrówkę. Kiedy okazało się, że jeżom jest smutno na białym tle, mali artyści rozpoczęli pracę nad scenografią. Po chwili zrobiło się bardzo przyjaźnie. Na koniec uczniowie nagrali napisane wcześniej teksty.
Zajęcia udały się. Powstały cztery prace o jeżach. Są bardzo proste, ale z pewnością otwierają przed nami wiele nowych możliwości.
Jeżeli chcesz uruchomić projekty uczniów, kliknij lewym klawiszem myszki na jeża.
autorzy: Iza, Oliwia, Łukasz, czyta: Iza
autorzy: Krzyś, Michał, Sonia, Wiktoria czyta: Michał
autorzy: Kacper, Maja, Patryk, czyta: Maja
autorzy: Adam, Karolina, Laura, Wiktor czyta: Adam
Zakochałam się w Waszych jeżach. Są przepiękne. :)
OdpowiedzUsuńRewelacja! Uwielbiam prawdziwie dziecięce rysunki a nie te malowane ręką rodzica.
OdpowiedzUsuńświetny projekt. trzymam kciuki za dalsze prace.
OdpowiedzUsuńAleż te dzieciaki są zdolne! Brawo! Czekam na dalsze opowieści :)
OdpowiedzUsuńWspaniały pomysł! Dzieciaki z pewnością świetnie się bawiły. I bardzo miło popatrzeć na ich projekty:)
OdpowiedzUsuńWitam klaso II a !
OdpowiedzUsuńMyślę, że Kolczasty Iglasty, Kolczatek 1, Kolczatek 2 i ich przyjaciel są bardzo zadowolone z miejsca, które im zrobiliście do mieszkania. Bardzo polubiłam wasze jeże. Czekam na nastepne wasze pomysły.
Karina Czerechowicz
Ps. Gratuluję waszym nauczycielom pomysłu oraz tego, że mają takich wspaniałych uczniów.
Świetny pomysł! Widać, że dzieciaki mają wiele frajdy!
OdpowiedzUsuńJakie cudne i mądre jeże. I takie rzeczy robią programiści z II klasy!
OdpowiedzUsuńW imieniu Drugoklasistów, Marleny (z którą współprowadzę klasę), Ewy (z którą współprowadzę tego bloga) oraz swoim bardzo Wszystkim dziękujemy ciepłe słowa i odwiedziny w naszych blogowych progach.
OdpowiedzUsuńPodziwiam Waszą pracę. Brawo dzieciaki! Chciałabym umieć robić tyle, co Wy potraficie zrobić z jeżami i komputerem.
OdpowiedzUsuńJeże mają u Was świetnie. Gratuluję. Danuta Sterna
OdpowiedzUsuń